Ученик – Инструктор

Взаимоотношения между ученици и инструктор

/Sajeji Do/

ИНСТРУКТОРА

/Sabum/

1. Никога не се уморявай да преподаваш. Добрият инструктор може да учи навсякъде, по всяко време и винаги да бъде готов да отговаря на въпроси.

2. Инструкторът трябва да желае учениците му да го надминат – това е комплимент за инструктора. Ученикът никога не трябва да бъде спиран (ограничаван). Ако инструктора разбере, че неговия ученик се е развил над неговите умения, ученикът трябва да бъде изпратен при инструктор от по-висок ранг.

3. Инструкторът винаги трябва да бъде за пример на своите ученици и никога да не ги мами.

4. Развитието на учениците трябва да взема превес над материалните облаги. Инструктор, който се интересува от материалното, ще загуби уважението на учениците си.

5. Инструкторът трябва да преподава научно и теоретически, за да спести време и енергия.

6. Инструкторът трябва да помага на учениците си да развиват контакти извън тренировъчната зала. Инструкторът е отговорен за развитието на учениците както във, така и извън тренировъчната зала.

7. Учениците трябва да се насърчават да посещават други зали и да учат други техники. Ученици, на които се забранява да посещават други зали могат да станат агресивни. Това насърчение има две положителни страни: учениците овладяват нови (различни) техники, които им подхождат, но може да усъвършенстват и техника чрез сравняване на своята техника с по-лоша.

8. Към всички ученици трябва да има еднакво отношение, не трябва да има привилегировани. Ученикът трябва да се мъмри насаме, никога пред класа.

9. Ако инструктора не знае отговор на въпрос, зададен от ученик, той не трябва да омаловажава отговора, а да признае, че не знае и да се опита да намери отговор, колкото е възможно по-скоро. Всеки, често с по-ниска степен от черен колан, дава нелогичен отговор на учениците си единствено от страх да не загуби авторитета си, защото не знае отговора.

10. Инструкторът не трябва да иска от учениците си услуги, като чистене на залата, ремонт и др.

11. Инструкторът не трябва да експлоатира учениците си. Единствената цел на инструктора е да създава ученици, както технически, така и духовно отлични.

12. Винаги бъди честен с учениците и никога не разваляй доверието.

“Уважавай еднакво краля, учителя и баща си”

        /Конфуций/

Ученика

1. Никога не се уморявай да учиш. Добрият ученик може да учи навсякъде и по всяко време. Това е тайната на знанието.

2. Добрият ученик трябва да е готов да се пожертва за изкуството и инструктора. Много ученици смятат, че тренирането им се дължи на месечни задължения и не искат да вземат участие в демонстрации, учение и работа около залата. Инструкторът може да се освободи от такива ученици.

3. Винаги давай добър пример на учениците с по-нисък ранг. Естествено е те да подражават на по-добрите ученици.

4. Винаги бъди лоялен, никога не критикувай инструктора, Таекуон-До има методи на преподаване.

5. Ако инструктора преподава техника, упражнявай я и се опитвай да я овладееш.

6. Помни, че поведението на ученика извън залата се отразява на изкуството и инструктора.

7. Ако ученик е научил техника от друга зала и учителя не я одобрява, ученикът трябва да я изостави веднага или да я тренира в залата, където я е научил.

8. Никога не проявявай неуважение към инструктора. Въпреки че ученикът може да не се съгласи с инструктора, ученикът първо трябва да следва инструкциите и после да обсъжда случилото се.

9. Ученикът винаги трябва да има желание да учи и да задава въпроси.

10. Никога не предавай инструктора.

ТКД Одесос Варна
Новини
Четири Европейски и три Вицеевропейски титли за ТКД “ОДЕСОС”

Отличното представяне на ТАЕКУОН-ДО клуб ОДЕСОС в Европейския турнир по Таекуон-До ITF „България Оупън“ 2018
7